Telia meldt til politiet på grund af iPhone-reklame
En reklamekampagne for iPhone havde forkerte og mangelfulde oplysninger, lyder det fra Forbrugerombudsmanden.
Af Povl D. Rasmussen, Publiceret d. 25. januar 2010 kl. 11.40
Reklamer for mobiltelefoner skal ifølge markedsføringsloven indeholde oplysninger om den samlede minimumspris, som forbrugeren skal betale for at blive kunde hos et selskab.
Forbrugerombudsmanden skriver i dag i en pressemeddelslse, at Telia i en iPhone-reklame gav forkerte og ikke fyldestgørende oplysning om den samlede pris.
Det drejer sig om en kampagne, som Telia kørte i en række aviser i april sidste år. Hos Telia erkender juridisk direktør Jens Ottosen-Støtt, at der blev begået en fejl.
"Vi lavede en fejl i foråret 2009, og vi opdagede, at der simpelthen var manglende kontrol fra vores side. Vi opdagede det og fik rettet det, men skaden var jo sket. Så vi er ikke uenige i Forbrugerombudsmandens vurdering af, at det var forkert," siger Jens Ottosen-Støtt til Computerworld.