Dansk   English       Bookmark and Share    
 

Nedenfor vises uddrag af artikel fra TV2, Basta. Læs hele artiklen her

 IPhonekunder snydes for garanti­rettigheder
 
TV2, Basta, d.13-04-10: 13:58 | opd. 14-04-10: 15:02
 
Løber man ind i problemer med Apple's iPhone,  er der en risiko for at det ikke er dækket af garantien, hvis fugtindikatoren viser rødt, hvilket skulle indikere fugt i apparater - uanset årsag til fejl.
 
Dette problem har den 16-årige Jack Bødker været udsat for i forbindelse med en defekt iPhone der blev sendt til reparation hos Telia, trods problemet var et helt andet - og af mekanisk art.
 
Telia benytter Telecare til reparationer, og her oplyses, at de ikke åbner defekte iPhones, da Apple ikke tillader et indgreb. Er en telefon defekt uden at fugtindikatoren er aktiveret, ombyttes telefonen til en ny, uden udgift for forbrugeren.
 
Telia skriver følgende til Basta i en meddelelse:
 
"Vi er meget kede af, at vores kunder er kommet i klemme, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at løse problemet. Vi kan som følge af vores nordiske aftale med Apple ikke udtale os på egen hand," oplyser Telias juridiske direktør Jens Ottosen-Støtt.
Jens Ottosen-Støtt | Sløjfen 4, 2.tv., 2000 Frederiksberg - Danmark | Tlf.: +45 60 444 300 | jos@stoett-ret.dk