Dansk   English       Bookmark and Share    
 

Nedenfor vises uddrag af artikel fra www.computerworld.dk. Læs hele artiklen her

Flytter danskerne nu nummer fra dag til dag?

Computerworld har spurgt mobilselskaberne, hvordan danskerne har taget imod den nye mulighed for at skifte teleselskab fra dag til dag.

 
 
Af Povl D. Rasmussen, Publiceret d. 31. maj 2011 kl. 13.43 | (3)
 
Det har været muligt siden onsdag i sidste uge, da den nye danske telelov trådte i kraft.
 
Der er dog den hage ved loven, at du fortsat skal betale dit gamle abonnement ud. Minimum de 30 dage, som opsigelsesvarslet omfatter.
 
Computerworld har derfor kontaktet tre mobilselskaber for at høre, om danskerne reelt set er interesserede i den nye ordning.
 
"Vi troede ikke, at mange ville tage den i brug. Men det ser ud til, at den bliver taget i brug. Det kan godt være, at det er et opsparet behov, hvor en masse vil prøve det, nu når det er nyt," siger juridisk direktør Jens Ottosen-Støtt fra Telia.
 
Det er ifølge direktøren Telias datterselskab Call Me, der oplever, at mange kunder gerne vil skifte øjeblikkeligt til selskabet.
 
"Call Me har fået et ret højt antal begæringer om indportering, som Call Me håber at få gennemført hos den udporterende operatør," fortæller han.
Jens Ottosen-Støtt | Sløjfen 4, 2.tv., 2000 Frederiksberg - Danmark | Tlf.: +45 60 444 300 | jos@stoett-ret.dk