Dansk   English       Bookmark and Share    
 
Nedenfor vises uddrag af artikel fra Berlingske Business.. Læs hele artiklen her
 
Og pludselig var de TDC-kunder

Om ca halvanden måned får rigtig mange danskere en regning fra TDC. Dette sker til trods for at de ikke vidste, at de er kunder hos TDC.


Af Thomas Breinstrup,  Berlingske, d. 3. maj 2012, 05:00

TDC har pr. 1. maj afskaffet muligheden for fast forvalg. Det betyder, at folk nu manuelt skal trykke f.eks. 1001 inden det egentlige ønskede telefonnummer, hvis de vil ringe op som f.eks. Telenor-kunder.

Breve måske overset

Jens Ottosen-Støtt, advokat for Telia, hvor han tidligere var juridisk direktør, mener, at hele sagen har været håndteret forkert.

»Reelt ved ingen, hvor mange dette rammer, for der er ikke foretaget en ordentlig undersøgelse af problemet. Myndighederne har anslået, at maks seks procent af det samlede antal abonnenter, nemlig 2,5 millioner, rammes, men det er også en del. Der kan sagtens ryge en del omsætning i svinget. En masse mennesker har fået brev fra TDC, men da de har en aftale med Telia eller andre, har mange sikkert arkiveret brevet lodret. Om halvanden måned får de så en regning fra TDC på samtaler. Vi kritiserer, at der ikke er foretaget en tilstrækkelig analyse. Det princip ønsker vi knæsat, så det ikke sker igen. Nu tvinger man kunden til at have samme leverandør af indlands- og udlandstelefoni, medmindre man hver eneste gang vil taste fire cifre ekstra,« siger Jens Ottosen-Støtt.

Jens Ottosen-Støtt | Sløjfen 4, 2.tv., 2000 Frederiksberg - Danmark | Tlf.: +45 60 444 300 | jos@stoett-ret.dk